ΦΟΡΟΜΠΗΧΤΙΚΟΣ Ο ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΕΙ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΦΤΩΧΕΙΑ.
Ο
ετήσιος Π/Υ του εκάστοτε δήμου, αλλά και της κεντρικής κυβέρνησης απεικονίζει
μια βασική ταξική σχέση.
Ποιοι
είναι αυτοί που πληρώνουν το μάρμαρο και ποιοι καρπώνονται το μόχθο και τον ιδρώτα
των χιλιάδων ή και εκατομμυρίων συμπολιτών μας , μιλώντας για το επίπεδο της
χώρας. Για παράδειγμα και ο φετινός αντιλαϊκός π/υ της κυβέρνησης της ΝΔ,
ακολουθώντας την πεπατημένη των προηγούμενων κυβερνήσεων , ΣΥΡΙΖΑ ΠΑΣΟΚ ή και
των δικών της, τα έσοδα , σύμφωνα με τα στοιχεία, διαμορφώνονται από το 95% του ελληνικού λαού, που ματώνει με την άμεση και έμμεση φορολογία
και μόνο το 5% των εσόδων αφορά στους επιχειρηματικούς ομίλους.
Οι μειώσεις δαπανών προς τους δήμους ξεπερνούν το 65%, την ίδια στιγμή που πλήθος από καινούργιες αρμοδιότητες έχουν δοθεί χωρίς πόρους. Οι κατά καιρούς έκτακτες χρηματοδοτήσεις είτε για το COVID τις προηγούμενες χρονιές είτε για την αύξηση του κόστους της ενέργειας φέτος, δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές και αυξανόμενες ανάγκες και η κυβέρνηση ανοίγει το δρόμο για ακόμα μεγαλύτερο χαράτσωμα των δημοτών.
Η ίδια ακριβώς κατάσταση διαμορφώνεται και
στους δήμους και στις περιφέρειες και φυσικά
και στο δικό μας δήμο που ακολουθεί κατά πόδας την κυβερνητική πολιτική, χωρίς
φυσικά να το κρύβει, γεγονός που οι
δημότες μας το έχουν νιώσει στην τσέπη τους με τις δεσμεύσεις λογαριασμών και
ΑΦΜ, με τις αυξήσεις στα νερά , με τις πολιτικές στα ανταποδοτικά τέλη και
υπηρεσίες που συμπυκνώνονται σε αυτό που κυνικά είπε ο αντιδήμαρχος επί των οικονομικών
, «ο δήμος δεν είναι κοινωνική πρόνοια».
Για όλα αυτά φυσικά έχει φροντίσει η κυβέρνηση να
χαράξει το δρόμο.
- Παραμένει καθηλωμένη η κρατική χρηματοδότηση στα
ίδια ποσά εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Και για το 2023 οι οδηγίες του
Υπουργείου προς τους ΟΤΑ περί κατάρτισης του προϋπολογισμού του έτους 2023,
αναφέρουν ότι στους κωδικούς των εσόδων που αποτυπώνονται οι ΚΑΠ, ΣΑΤΑ,
κλπ , εγγράφονται τα περσινά
ληφθέντα ποσά, εννοώντας τις τακτικές χρηματοδοτήσεις .
- Παραμένει ο κανόνας, ότι για να καλύψουν οι ΟΤΑ και τα Νομικά πρόσωπα που διατηρούν τις ανάγκες τους, πρέπει να αυξάνεται η εισπραξιμότητα των δικών τους εσόδων.
- Τα νέα δεδομένα στους φετινούς προϋπολογισμούς
είναι η τεράστια αύξηση του κόστους της ενέργειας (ηλεκτρικό ρεύμα και
φυσικό αέριο), η αύξηση στην εισφορά των ΟΤΑ προς τον ΕΣΔΝΑ, η εγγραφή
δαπάνης για την πληρωμή τοκοχρεολυσίων για τους Δήμους προς το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων που
είχαν «παγώσει» για το 2022 και κάποιους μήνες το 2021.
- Στις φετινές
οδηγίες του Υπουργείου Εσωτερικών σχετικά με την κατάρτιση των
προϋπολογισμών των ΟΤΑ, αναιρείται ένας βασικός κανόνας που ισχύει από το
2011 και αφορά στο ύψος των εγγεγραμμένων πιστώσεων στους κωδικούς των
εσόδων που δε μπορεί να ξεπερνάει
το ύψος των εισπράξεων των δύο προηγούμενων ετών. Ο κανόνας αυτός το 2023 δεν ισχύει
για τα έσοδα από ανταποδοτικά τέλη καθαριότητας & ηλεκτροφωτισμού για
τέλη και δικαιώματα από παροχή υπηρεσιών (κάθε είδους αντίτιμο).
Συγκεκριμένα αναφέρει η εγκύκλιος :
“Β.3 Έσοδα από ανταποδοτικά τέλη και
δικαιώματα και δαπάνες ανταποδοτικών υπηρεσιών : Σε περίπτωση που έχει ληφθεί
απόφαση αύξησης
των τελών και δικαιωμάτων της κατηγορίας 03
«ΕΣΟΔΑ ΑΠΟ ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΑ... παρέχεται η δυνατότητα υπέρβασης του ανώτατου
ορίου συνολικών εσόδων, που καθορίζεται για την ΟΜΑΔΑ ΕΣΟΔΩΝ Ι., σύμφωνα με
τα ανωτέρω.”
Αυτό προβλέφθηκε για να διευκολύνει τους
Δήμους να ισοσκελίσουν την αύξηση του κόστους με αντίστοιχες αυξήσεις σε τέλη
και δικαιώματα και ατά θα τα δουμε στις αναμορφώσεις του π-υ , όταν δεν
βγαίνουν τα νούμερα.
Με τη
γλώσσα των αριθμών στον π/υ που φέρνετε προς ψήφιση, τα ίδια έσοδα του δήμου
διαμορφώνονται στα 9,5 περίπου
εκατομμύρια ευρώ. Οι κρατικές δαπάνες, κωδικοί 06 και 43, διαμορφώνονται στα 13.247. 057 ευρώ. Αν λάβουμε υπόψη ότι
από αυτά τα 12.745.198,06 είναι
μισθοδοσία, μας μένουν κρατικά λεφτά για έργα 501.859 ευρώ!!! Δηλαδή η κυβέρνησης δίνει για το κάθε Χιώτη αν πούμε
ότι είμαστε 50 χιλιάδες 10 ευρώ για το 2023! Πραγματική ανάπτυξη αφενός
αφετέρου η στροφή και προτροπή είναι τα ίδια έσοδα, δηλαδή
το φοροκυνηγητό και «τελοκυνηγτό» των δημοτών μας για να βγουν τα όποια έργα.
Για
αυτό και ανακυκλώνετε τη φτώχεια μας, γι αυτό και υπάρχει αυτή η φορομπηχτική
πολιτική , η μεταφορά των έργων από χρονιά σε χρονιά, η αδυναμία στήριξης
σοβαρών υποδομών όπως τα κτιριακά προβλήματα των σχολείων και γενικά η σχολική
στέγη, η αντισεισμική προστασία η αντιπυρική και αντιπλημμυρική προστασία,
αφημένα όλα αυτά στα περίφημα άλλα χρηματοδοτικά προγράμματα ΕΣΠΑ κλπ και φέξε
μου και γλίστρησα μέχρι την επόμενη
καταστροφή, που θα ονομαστεί θεομηνία.
Γι αυτό και τα νομικά πρόσωπα, παρόλες τις προσπάθειες ,
συντηρούνται με τα vouchers , αφήνοντας όμως παιδιά
απέξω, επιβάλλοντας τέλη και έχοντας
μειωμένους προϋπολογισμούς και ενισχύσεις από το δήμο, ενώ αναγκάζονται
και να πληρώνουν πανωτόκια και 20
χίλιαρα για συναυλίες του τύπου , άρτος
και θεάματα, γι αυτό και εξαγγέλλονται υποδομές που μένουν στα χαρτιά ή παραπέμπονται
στο απώτερο 15 ετές μέλλον, Ρεξ, κέντρο αστέγων κλπ.
Διανοχ
και Δευαχ ξηλώνουν με τη σειρά τους τα βαλάντια των δημοτών μας με τις ευλογίες
της δημοτικής αρχής, που θέλει δεν θέλει
πληρώνει αυξημένα τιμολόγια και η ίδια για να τα πάρει στη συνέχεια πίσω μέσω των δημοτών.
Το
πρώτο λοιπόν που έπρεπε να είχατε ήδη κάνει μαζί με τους άλλους δήμους, ήταν να
διεκδικήσετε άμεσα έκτακτη χρηματοδότηση
των δήμων στο ύψος των πραγματικών αναγκών τους, κατάργηση του ΦΠΑ και του
ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα και στις άλλες δαπάνες των σχολικών
επιτροπών, όπως και την κάλυψη της λειτουργίας των δήμων και φυσικά του δήμου
μας , από τον κρατικό προϋπολογισμό, αφού τα τακτικά έσοδα, δεν αρκούν για να καλύψουν ούτε τη μισθοδοσία
ή καλύπτεται οριακά όπως στη δική μας περίπτωση.
Οι
έκτακτες επιχορηγήσεις που έχει δώσει μέχρι σήμερα και αυτές που αναγγέλλονται
από την κυβέρνηση σε καμιά περίπτωση δεν θα καλύψουν τις ανάγκες, άσε
που εσείς καλύπτετε ρουσφέτια και
απευθείας αναθέσεις σε ημέτερους. Ο στόχος για μείωση της κατανάλωσης κατά
10% θα έχει επιπτώσεις στην λειτουργία του δήμου μας και θα υποβαθμίσει
περαιτέρω τις ήδη υποβαθμισμένες υπηρεσίες . Οι τεράστιες αυξήσεις στο
πετρέλαιο κίνησης επιβαρύνουν δυσανάλογα το κόστος αποκομιδής απορριμμάτων,
που μαζί με την αύξηση της εισφοράς στον ΕΣΔΝΑ και το πρόστιμο 20 ευρώ/τόνο που
αναμένεται, θα οδηγήσει σε υπέρογκα κόστη, που θα κληθούν σύμφωνα με την λογική
της ανταποδοτικότητας να πληρώσουν οι δημότες, των οποίων η πλειοψηφία
τους ήδη πλήττεται από την γενικότερη πολιτική. Οι αυξήσεις στις τιμές των
τροφίμων θα έχουν επιπτώσεις στο κόστος λειτουργίας των παιδικών σταθμών
που ήδη λειτουργούν οριακά και το ξέρουν οι διοικήσεις τους καλά.
Τούτων
δοθέντων και ο π/υ του 2023 προδιαγράφεται ένας π/υ κατ εικόνα και ομοίωση του κυβερνητικού π/υ
χωρίς στήριξη των πραγματικών και αυξανόμενων αναγκών των δημοτών μας, χωρίς ελάφρυνση
από τα βάρη φόρων και τελών, χωρίς μελέτη και υλοποίηση υποδομών για τη ζωή
τους , όπως οι υποδομές πολιτικής προστασίας που αναφέραμε, χωρίς διεκδίκηση των όσων μας στερεί η
κυβέρνηση είτε με τους παρακρατημένους πόρους είτε με αυτά που δικαιούμαστε για
να επιβιώσουμε. Γι αυτό και τον
καταψηφίζουμε.
Μάρκος
Σκούφαλος
Δημοτικός
Σύμβουλος
Επικεφαλής Λαϊκής Συσπείρωσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου