Print

Τετάρτη 26 Μαρτίου 2014

Για το κυκλοφοριακό - Στην εφημερίδα πολίτης

Το Κυκλοφοριακό είναι ένα σημαντικό πρόβλημα για το Δήμο της Χίου. Η δημοτική αρχή, δέσμια συμφερόντων και ψήφων το αντιμετώπισε αποσπασματικά και αναποτελεσματικά. Τα 4 περίπου χρόνια έχει ξοδέψει πάνω από 500.000 ευρώ σε επιδοτήσεις μεταφοράς επιβατών , ενοικιάσεις ιδιωτικών παρκινγκ, μελέτες του αέρα (Βροντάδος).

Την ίδια στιγμή οι πεζοδρομήσεις στο ιστορικό κέντρο, αλλά και σε κύριους δρόμους με πεζοδρόμια, ήταν ελάχιστες, ενώ οι όποιες αλλαγές με μονοδρομήσεις ή αλλαγές κατευθύνσεων σε δρόμους, παρά  τα θετικά τους  κάποιες φορές , ακυρώνονταν στην πράξη , αφού αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού σημαίνει μείωση της εισροής αυτοκινήτων στο κέντρο.
Ταυτόχρονα το κυκλοφοριακό σημαίνει και  άνετη ή τέλος πάντων καλύτερη κυκλοφορία των πεζών και «ηπιότερων» μέσων , όπως είναι το μοτοποδήλατο ή το απλό ποδήλατο. Ο τραγέλαφος με τη δημοτική αρχή είναι ότι ακόμα και τους πεζόδρομους τους χρησιμοποιεί για  ψηφοθηρικούς λόγους και τους παραδίδει για εμπορική χρήση σε ημέτερα cafe ή άλλης χρήσης,  με τέτοιο τρόπο,  που στην ουσία τους ακυρώνει. Εκτός των άλλων το  κυκλοφοριακό δεν περιορίζεται μόνο στην πόλη, αλλά αφορά και στους οικισμούς και πρώην  δήμους, οι οποίοι βιώνουν την πλήρη απαξίωση σ’ αυτά τα ζητήματα. Ο Βροντάδος, τα Θυμιανά, ο Καρφάς, είναι κλασικά παραδείγματα της στενότητας κυκλοφορίας που επικρατεί.
Με  τα χρήματα που ξοδεύτηκαν και αν χρειάζονταν  και άλλα ,μπορούσαν να αγοραστούν ή να απαλλοτριωθούν χώροι από το δήμο περιμετρικά ή και μέσα στην πόλη για παρκινγκ. Το ίδιο θα μπορούσε να γίνει σε βασικά διαμερίσματα του Δήμου. Θα μπορούσαν να αγοραστούν δημοτικά  ποδήλατα, να γίνουν λωρίδες ποδηλάτων και να πολλαπλασιαστούν οι χώροι  στάθμευσης για τα δίκυκλα, ώστε ένα δίκτυο δημοτικών παρκινγκ σε συνδυασμό με ενίσχυση της χρήσης των δικύκλων , αλλά και τις ευρείες πεζοδρομήσεις στο κέντρο, να δώσουν ανάσα στην πόλη. Ταυτόχρονα 2-3  μικρά και ευέλικτα λεωφορεία θα μπορούσαν να αναλάβουν τη μεταφορά στα απομακρυσμένα παρκινγκ για μη χρήστες δικύκλου, ενώ στα διαμερίσματα , αλλά και στη Χίο η ολοκλήρωση των περιφερειακών δρόμων θα προσέδιδε παραπάνω πλεονεκτήματα.
Η αλλαγή νοοτροπίας του λαού, απαιτεί αλλαγή νοοτροπίας και τακτικής της ηγεσίας. Όταν η «καρέκλα» του αιρετού της συμπολίτευσης απλώνεται στον πεζόδρομο  και τον περιορίζει στο ένα μέτρο, πώς μπορεί να πείσει για τα υπέρ της πεζοπορίας ή του ποδηλάτου;  Όταν 4 χρόνια δεν έχεις πράξει το παραμικρό για τους περιπατητές-βλέπε παραλιακά πεζοδρόμια προς Βροντάδο και αεροδρόμιο- τι να πεις για πεζοπορική παιδεία;
Η Λαϊκή Συσπείρωση σε μια τέτοια κατεύθυνση θα δουλέψει, ώστε τα χρήματα που θα διατίθενται  να πιάνουν τόπο, αλλά και οι δημότες μας να έχουν το αντίστοιχο κίνητρο.

Είμαστε αρνητικοί  στην ελεγχόμενη στάθμευση που λειτουργεί φορομπηχτικά  και τιμωρητικά, εκτός μόνο για ορισμένες θέσεις περιμετρικά του Κήπου, που σχετίζονται με τη δυνατότητα πρόσβασης σε ιατρικές ή δημόσιες υπηρεσίες του κέντρου. Τέλος οι μελέτες Ηλιόπουλου, πέρα από τις όποιες αναπροσαρμογές , χρειάζονται να τηρούνται και όχι να καταπατούνται προς άγρα ψήφων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου