Print

Σάββατο, 22 Δεκεμβρίου 2018

Η ΛΑ.Σ. Δ. Χίου για το master plan του λιμανιού της Χίου

Πηγή φωτό: Chios Photos - By Konstantinos Anagnostou
Χίος,20-12-2018
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Δημοτική Αρχή: Master plan του λιμανιού Χίου για τα επενδυτικά συμφέροντα και όχι για τις λαϊκές ανάγκες
Συζητήθηκε κατά τη σύγκληση του Δημοτικού Συμβουλίου Χίου, στις 19-12-2018, το θέμα: “Έγκριση Α΄ σταδίου του master plan του λιμένος Χίου”. Στην τοποθέτησή του ο Δημοτικός Σύμβουλος της Λαϊκής Συσπείρωσης Δ. Χίου Μάρκος Σκούφαλος τόνισε ότι δεν είναι δυνατόν να φτιάχνονται λιμάνια και υποδομές στο νησί που τα πληρώνει ο λαός μας και αυτά να ανήκουν σε τελική ανάλυση στους επιχειρηματίες. Συγκεκριμένα αναφέρθηκε:
«Συζητώντας για το λιμάνι και το ιδιοκτησιακό του καθεστώς πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι αυτά  τα ζητήματα βρίσκονται στον πυρήνα τού τι έχω ως φιλοσοφία να κάνω σε σχέση με τα λιμάνια και ποια κατεύθυνση τους δίνω. Αυτήν τη στιγμή τα λιμάνια, εκτός από ακτοπλοϊκοί κόμβοι, είναι κόμβοι οι οποίοι συνδέουν πολιτισμούς, τρόπους ζωής. Αυτό λοιπόν το σύνολο λειτουργιών αφορά και στο λιμάνι της Χίου, αλλά και στον τρόπο που θα συνδεθεί με άλλους χώρους, όπως με το αεροδρόμιο. Εμείς δηλαδή δεν βλέπουμε το λιμάνι στατικά. Το βλέπουμε από τη Δασκαλόπετρα μέχρι κάτω την Αγία Ερμιόνη, με την έννοια όχι μόνο  το να φτιάξεις υποδομές, αλλά το πώς θα υπάρχει μία ελεύθερη πρόσβαση και επικοινωνία όλων αυτών των πραγμάτων, προκειμένου ακριβώς να του δίνει όλη αυτή τη ζωντάνια που πρέπει να έχει στην εξυπηρέτηση των αναγκών του κόσμου μας.
»Αυτό μπορείς να το κάνεις; Δεν μπορείς να το κάνεις για δύο βασικούς λόγους: Ο ένας λόγος είναι το ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο ελέγχει τα πάντα και το οποίο τα ελέγχει, γιατί ακριβώς θέλει να εξασφαλίσει τα συμφέροντα των ιδιωτών επενδυτών, ξένων και ντόπιων αφενός και των ακτοπλόων εφοπλιστών αφετέρου. Αυτό το ενδιαφέρει! Γιατί αν θέλουμε να δούμε πίσω από το λιμάνι, ας αναρωτηθούμε: Κρύβεται πίσω από αυτό365 μέρες το χρόνο ακτοπλοϊκή συγκοινωνία; Κρύβονται φτηνά εισιτήρια; Κρύβεται η ασφάλεια στα πρότυπα των λαϊκών αναγκών; Δυστυχώς, θα δούμε ότι όλα υπηρετούν ένα στόχο. Το πώς θα αποτελέσει το λιμάνι έναν επενδυτικό κόμβο. Μπίζνες για τους λίγους!
»Από ‘κει και πέρα δε λέμε να μη γίνει τίποτα. Δε λέμε να μην υπάρχει τίποτα, προκειμένου να μη γίνει επενδυτικός κόμβος, λόγω του ότι λειτουργούμε μέσα σε ένα καπιταλιστικό περιβάλλον. Όχι δεν λέμε αυτό. Λέμε όμως ότι ακόμα και έτσι, θα πρέπει να εξασφαλίσουμε επιπλέον την ασφάλειά του, τον εκσυγχρονισμό του. Να εξασφαλίσουμε αν είναι περιουσιακό στοιχείο έστω του δήμου Χίου, για να μη μιλήσω για  Ενιαίο Δημόσιο Φορέα Διαχείρισης Λιμένων  και το πλαίσιο του ΚΚΕ. Δεν είναι όμως περιουσιακό στοιχείο ούτε καν του δήμου Χίου. Με αυτή λοιπόν την έννοια εμείς δεν μπορούμε να μπούμε στη λογική του να επενδύει με το αίμα του ο δημότης της Χίου -φορολογία λέγεται αυτή, τέλη λέγονται αυτά, λιμενικό ταμείο λέγεται αυτό- γιατί αντικειμενικά έτσι γίνεται  και τα κέρδη σε άλλους και  τα κόστη στις πλάτες μας. Ως εκ τούτου εμείς δεν μπορούμε να ψηφίσουμε μία τέτοια κατεύθυνση, αναγκαστικά και αντικειμενικά.
»Ένα ζήτημα που τέθηκε, μας ενδιαφέρει για παράδειγμα μέχρι ποιου σημείου να έχει ως στόχο το κρουαζιερόπλοιο. Μπαίνουν όμως ερωτήματα: Το λιμάνι των Μεστών, με τόσα εκατομμύρια που πέσανε, τι στόχος είναι και γιατί να μην αποτελέσει δεύτερη πύλη -όπως σωστά είπε ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου να γίνει μείζονα (σ.σ. πύλη)- να αναβαθμιστεί σε μία κατεύθυνση που θα αποτελεί τελικά την δεύτερη πύλη του νησιού, εφόσον βέβαια όλοι όσοι ενδιαφέρονται (φορείς κ.λπ.) λένε να επιδιώξουμε την τουριστική ανάπτυξη. Και βάζω και το εξής ερώτημα: Για πέστε μου, η Σαντορίνη με τεράστια τουριστική ανάπτυξη, τι λιμενικές εγκαταστάσεις έχει; Επειδή έχω την τύχη φίλοι μου να δουλεύουν σε κρουαζιερόπλοια ως μηχανικοί και καπετάνιοι, σας βεβαιώνω ότι είναι σχεδόν πλήρης η δύναμη του πλοίου -ας πούμε στη Μύκονο, όταν έχει 8 μποφόρ- για να το κρατάνε σταθερό και κόντρα με την μπάντα στον καιρό, για να πηγαινοέρχονται οι λάντζες. Δεν έχουν λιμενικές εγκαταστάσεις, είναι όμως άλλοι οι λόγοι που τους κάνουν τουριστικούς προορισμούς (tour operators,  επιλογές του κεφαλαίου κ.λπ.). Παρόλα αυτά δε σημαίνει πως επειδή είναι έτσι, δεν κάνω προβλήτα για κρουαζιερόπλοια. Αλλά βλέπω πρώτα να ασφαλίσω το υπάρχον λιμάνι και δεύτερον να δω τι μπορώ να κάνω, προκειμένου να εξυπηρετεί και τέτοιες καταστάσεις. Στο Κουσάντασι μια προβλήτα αγκυροβόλιο έχουν και δένουν ταυτόχρονα 4 κρουαζιερόπλοια,  εδώ 100 χρόνια  μελετούν.
»Αλλά και πάλι έρχομαι, και κλείνω με αυτό, εάν δεν σου ανήκουν (σ.σ. τα λιμάνια) που δεν μας ανήκουν, λόγω ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, Ν.Δ., και διαφόρων παρελκόμενων συγκυβερνήσεων, λόγω ΤΑΙΠΕΔ και υπερΤΑΙΠΕΔ, αντιλαμβάνεστε ότι επενδύεις με λαϊκό χρήμα σε ξένο αχυρώνα;
»Με αυτήν την έννοια, εμείς, ως Λαϊκή Συσπείρωση, δεν μπορούμε να συμμετέχουμε σε κάτι τέτοιο».-

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου