Print

Πέμπτη, 22 Σεπτεμβρίου 2016

Η τοποθέτηση του επικεφαλής της ΛΑ.Σ. Δ. Χίου, στο Δ.Σ. της 20ης-9-2016 με θέμα την ενημέρωση και συζήτηση για την τρέχουσα κατάσταση στο ζήτημα του προσφυγικού μεταναστευτικού


«Συναδέλφισσες  και συνάδελφοι, να ξεκινήσω  με μια ρήση του Μενάνδρου από τις “Γνώμες” που έλεγε “Ξένους ξένιζε, μήποτε ξένος γένη”, δηλ. τους ξένους να φιλοξενείς, μήπως  κάποτε κι εσύ γίνεις ξένος. Δεν ξέρω αν όταν γίνουμε εμείς ξένοι θα είμαστε  μορφωμένοι ή αμόρφωτοι ξένοι ή αν τα δικά μας λύματα θα είναι καθωσπρέπει σε σχέση με άλλους, αυτό όμως που ξέρω είναι ότι αν δεν μπεις μέσα στα παπούτσια αυτού που υποφέρει, αυτού που υβρίζεται, αυτού που χτυπιέται, τότε μπορεί να τυρβάζεις περί άλλων, μπορεί να ακολουθείς φασίστες και μπορεί χωρίς να το πάρεις είδηση, αργά και σταθερά να γίνεις ένας καθωσπρέπει φασίστας.
» Ένα δεύτερο, από αυτό εδώ το βήμα θέλω να εκφράσω την αλληλεγγύη μας στα χτυπήματα που δέχτηκαν –και που ο κύριος Ψάλτης δεν τα είδε φαίνεται-οι δημοσιογράφοι της Χίου, από φασίστες, από μισάνθρωπους Χρυσαυγίτες, οι οποίοι εκμεταλλευόμενοι το θυμό, την οργή, τη δικαιολογημένη αγανάκτηση του χιώτικου λαού, παρεισέφρησαν και συνεχίζουν να παρεισφρέουν μέσα στους χώρους που διαμαρτύρεται, προκειμένου να κάνουν ακριβώς αυτή την μισάνθρωπη, βρώμικη δουλειά. Και μάλιστα αυτά τα χτυπήματα έγιναν την επέτειο τη δολοφονίας του Παύλου Φύσσα, πάλι από τους εγκληματίες της Χρυσής Αυγής.
» Αγαπητοί/ες φίλες και φίλοι, άκουσα με προσοχή τους συμπολίτες μας να λένε για δημοψηφίσματα, για την έκφραση γνώμης του χιώτικου λαού. Ο πρώτος που έχει κάνει δημοψήφισμα, και μάλιστα παμψηφεί, για να φύγουν από το νησίείναι οι ίδιοι οι πρόσφυγες. Οι πρόσφυγες δεν θέλουν να μένουν στο νησί. Οι πρόσφυγες είναι εγκλωβισμένοι στο νησί. Επομένως ας μην τρέχουμε εμείς κι ας μη μας πιάνει το δημοκρατικό μας συναίσθημα να πούμε να φύγουν. Μόνοι τους λένε “θέλουμε να φύγουμε”. Μόνοι τουςλένε “μας σκοτώνουν κάθε μέρα”.
» Αλήθεια, συναδέλφισσες και συνάδελφοι, το πρόβλημα πώς δημιουργήθηκε; Δε δημιουργήθηκε από την επέμβαση ΝΑΤΟ, ΕΕ, ΗΠΑ, Ρωσίας στη Μέση Ανατολή; Ποιος βομβαρδίζει αυτές τις χώρες; Για ποια πετρέλαια γίνεται ο λόγος; Και πάω σ’ ένα άλλο ερώτημα: Όταν πίνουμε το ούζο μας, μεταξύ μας κι εμείς οι κομμουνιστές ως “πρόσφυγες”-μειοψηφία, κάνουμε το ερώτημα στους φίλους μας “τι λες για το ΝΑΤΟ, τι λες για την ΕΕ”, δεν πέφτουν επάνω μας να μας φάνε και να μας πουν “μα τι ειν’ αυτά τώρα που λες, μπορούμε να φύγουμε από το ΝΑΤΟ, μπορούμε να φύγουμε από την ΕΕ;” και άρα λοιπόν αφού θεωρούμε δεδομένους τους σφαγείς των λαών, πρέπει να αποφασίσουμε και να ζούμε με τ’ αποτελέσματα που δημιουργούν αυτοί οι σφαγείς. Και το πρώτο και κύριο αποτέλεσμα είναι το χώρισμα χωρών και λαών και είναι και η προσφυγιά.
» Ορθό είναι το κομμάτι της ομιλίας του κ. Ψάλτη στο ζήτημα ότι έρχονται καμένοι εδώ πέρα και πετσοκομμένοι. Από ‘κει και πέρα όμως έχει μεγάλη σημασία να δούμε εμείς σ’ αυτούς που τους πετσοκόβουν τι θέση παίρνουμε. Μήπως τους θεωρούμε δεδομένους και ότι έτσι πρέπει να είναι η μοίρα μας και η ζωή μας μέσα σ’ αυτές τις λυκοσυμμαχίες; Ποιος έχεις εγκλωβίσει, συναδέλφισσες και συνάδελφοι και αγαπητοί συμπολίτες, αυτόν τον κόσμο στην Ελλάδα;Η συμφωνία ΕΕ – Τουρκίας, που έχουν σηκώσει τα χεράκια τους. Δεν ξέρω αν προσέξατε την τοποθέτηση του κ. Μηταράκη ή του κ. Κάρμαντζη. Είναι aprioriαποδεκτή η συμφωνία ΕΕ – Τουρκίας. Μην την αγγίξουμε. Αυτό λέει η ΝΔ και κουνά το δάχτυλο μαζί με τους γονυπετείς ΣΥΡΙΖΑίους, μαζί με τους ΠΑΣΟΚους, μαζί με την Ένωση Κεντρώων. Μην αγγίξουμε την “παχιά αγελάδα” -“παχιά αγελάδα” για τους Ευρωπαίους, γιατί για μας είναι ισχνότατη- την ΕΕ, μην αγγίξουμε τα εικονίσματα αυτά ΝΑΤΟ και ΕΕ. Ε, τότε θα λουζόμαστε αυτά που λουζόμαστε κάθε μέρα. Τότε, αυτή θα είναι η ζωή μας. Και μπαίνει το ερώτημα: “Διαφωνούν αυτοί μ’ αυτές τις συμφωνίες;” Τι είπε ο κ. Μουζάλας, χωρίς να ντρέπεται; Το “ευρωπαϊκό”, λέει “κεκτημένο” και “η συμφωνία της ΕΕ – Τουρκίας”. Αλήθεια οι πενήντα πρόσφυγες-μετανάστες που έρχονται κάθε μέρα στη Χίο, τι είναι; Το “ευρωπαϊκό κεκτημένο”;
»Και αυτά, και οι κυβερνώντες και οι δήθεν αντιπολιτευόμενοι αστοί και μεγαλοαστοί και εσείς, κύριε δήμαρχε, τα έχετε κάνει γαργάρα. Κι εσείς θεωρείτε “κεκτημένο” την Ευρώπη, τον “πολιτισμό” της, την απανθρωπιά της και την ξετσιπωσιά της να μιλάει και να φέρεται με αυτόν τον τρόπο σε εκατομμύρια ανθρώπους.
»Επομένως, αυτό που μπαίνει μπροστά μας είναι το τι πρέπει να γίνει μ’ αυτούς τους ανθρώπους. Ακούστηκε από όλους “απεγκλωβισμός”. Θα το πούμε κι εμείς. Απεγκλωβισμός αυτών των ανθρώπων, πρώτα απ’ όλα γιατί το θέλουν οι ίδιοι και δεύτερον γιατί είναι βασικό τους δικαίωμα. Όμως, απεγκλωβισμός χωρίς σύγκρουση με ΕΕ, “κεκτημένα” κ.λπ. δεν μπορεί να γίνει. Τελεία και παύλα. Αν δεν σπάσει η συμφωνία ΕΕ – Τουρκίας, Δουβλίνο και αν δεν πάρουν οι άνθρωποι διαβατήρια στα χέρια να μπουν στ’ αεροπλάνο να φύγουν, δεν είναι δυνατό να επεγκλωβιστούν. Δεύτερον, πόσους μπορεί να “θρέψει” το νησί, να διαχειριστεί με όλα τα προβλήματα που έχει; Όχι γιατί είναι ζητήματα τουρισμού, οικονομίας κ.λπ. κ.λπ.
»Αυτό που μας απασχολεί περισσότερο είναι η ηθική ζημιά που γίνεται μέσα στο μυαλό των ανθρώπων, μέσα στο μυαλό των παιδιών. Μου είπε τις προάλλες ένας φίλος, ένα επεισόδιο: “Έξω από μια ταβέρνα υπήρχε ένας βασιλικός. Δυο μικρά παιδάκια παίζανε, πέσαν τα φύλλα του βασιλικού, χτυπήθηκε λίγο η γλάστρα. Βγαίνει έξω και τους ρωτά τι έκαναν. Η απάντηση που δώσανε οι μικροί ήταν: Θείε, πες πως το κάνανε οι λαθρομετανάστες, για να μη μας δείρει ο μαγαζάτορας.” Αυτή είναι η διαπαιδαγώγηση προς τα παιδιά μας. Αυτή είναι η κοινωνία μας, που μας μοιάζει. Γι’ αυτό λοιπόν λέμε πως αυτή η κοινωνία δεν μπορεί να σηκώσει πάνω από ένα συγκεκριμένο αριθμό ανθρώπων. Χίλιοι; Εννιακόσιοι; Τελεία.
»Το ζήτημα τώρα απ’ αυτά που λέτε, κύριε Δήμαρχε, δεν αντιλήφθηκα. Λέτε “ένας νέος χώρος”. Βεβαίως, γιατί η Σούδα και το ΔΗΠΕΘΕ πρέπει να αδειάσουν. Δεν άκουσα να λέτε “και η ΒΙΑΛ”. Αν λοιπόν γίνεται η συζήτηση χίλιοι στη ΒΙΑΛ και χίλιοι δεν ξέρω πού, μιλάμε για δυο χιλιάδες. Αν αυτά συμφωνήσατε, να τα πείτε. Εμείς όταν είπαμε το “ναι” στην έρευνα για το ΧΑΔΑ και εφόσον μπορούν να εξασφαλιστούν ανθρώπινες και αξιοπρεπείς συνθήκες διαβίωσης των προσφύγων, το είπαμε με το δεδομένο ενός αριθμού που η τοπική κοινωνία μπορεί να τον διαχειριστεί, μπορεί να βοηθήσει, να δώσει από το υστέρημά της, να πάμε κι εμείς εθελοντές σαν δάσκαλοι, να δώσουμε ό,τι μπορούμε, αυτοί οι άνθρωποι να ζήσουν μέχρι να έρθει η ώρα να φύγουν. Αλλά αν εννοείτε διπλασιασμό, θα μας βρείτε απέναντι.
» Επαναλαμβάνω λοιπόν, τα τρία βασικά στοιχεία: Πρώτον απεγκλωβισμός, δεύτερον διαχείριση εκείνου του αριθμού που μπορεί πραγματικά το νησί να διαχειριστεί και τρίτον σύγκρουση με όλους όσους έχουν εγκλωβίσει αυτούς τους ανθρώπους στο νησί. Και αυτή η σύγκρουση πρέπει να γίνει με έναν όρο: “Όλοι μαζί, έξω οι μισάνθρωποι φασίστες”.
Ευχαριστώ »

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου